top of page
Featured Posts

Drentse Acht


Vandaag stond weer een zware UCI1.2 koers op het programma. Vlak en veel wind is niet geheel mijn ding, maar desondanks keek ik er wel naar uit. Het deelnemersveld was indrukwekkend en het trapje naar het tekenen van de startlijst alvast levensgevaarlijk.


Het koersverloop: parcours bevatte behoorlijk veel bochten, waardoor het alleen maar draaien en keren was. Hierdoor is een plekje achterin het peloton een behoorlijk slechte keuze, maar ja, hoe rijd je nu echt goed van voren. De eerste 50 km bestonden dan ook vooral uit het weer dichtrijden van gaten en overleven. Na 50 km kwam ik tussen de auto's en heb ik nog 20 km lang geprobeerd weer terug naar het peloton te rijden, maar helaas was dat niet succesvol en werd ik na 70 km uit koers gehaald.


Conclusie: 70 km goede training gehad in waar je vooral niet moet gaan zitten in het peloton, 70 km super hard gereden en koershardheid op gedaan en daarna nog 20 km uitgefietst om weer bij de auto uit te komen. Dit alles bij een straffe wind en een strak blauwe lucht, dus best een prima dag gehad zo. Nu alles op het herstel en dan mogen we ons zondag weer in het profpeloton begeven voor de Novilon Cup.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page