top of page
Featured Posts

NK tijdrijden #34e


Zo, dat was best een spannende dag. Hierbij een korte terugblik met fotomateriaal, dankzij Esther. (Bovenstaande foto door Cees van 't Geloof)


Al de hele week ben je bezig met voorbereiden op het NK en daarbij wel zo rustig mogelijk te blijven. Wel doelen stellen natuurlijk en mijn doel was top 40 rijden, met daarbij helemaal leeg over de finish komen. En natuurlijk nog een paar technische details als opbouw van de race, bochtenwerk en cadans. Wie mij vandaag op Twitter heeft gevolgd, zal een deel van het beeldmateriaal al kennen, maar er zit ook nieuw materiaal bij. Filmpjes willen op de een of andere manier niet, maar dat komt dan misschien wel een keer later.


De ochtend

Proberen uit te slapen, maar daar dacht de kat duidelijk anders over, dan maar opstaan en het ontbijt regelen. Zo'n tijdritdag staat altijd in het teken van eten en nog meer eten, maar dat wil je wel zo leuk mogelijk houden en dat lukt wel met een happy face in je ontbijt. En niet onbelangrijk, een espresso erbij.

Daarna heb ik de hele ochtend zo min mogelijk gedaan. Beetje boek lezen, piano spelen en eten.


Om 12.00 uur gingen we richting Montferland en daar aangekomen startten de voorbereidingen. Eerst op de TT fiets nog een paar stukjes van het parcours verkennen, nu de dranghekken overal stonden en niet onbelangrijk de TT fiets laten keuren bij de jury. Zeker nadat hij vorige week bij het districtskampioenschap was afgekeurd en ik gisteren bij de SMA in Amerfoort een nieuwe fietsmeting had laten doen. Gelukkig werd hij nu gelijk goedgekeurd.

Daarna was het nog even wachten totdat het tijd was om echt warm te rijden. Warm was het wel met deze temperaturen, maar het is belangrijk om je hartslag van tevoren al een keer goed omhoog te hebben. Afgelopen zaterdag geoefend met een, voor mij, nieuw warming up protocol. Toen erg tevreden en vandaag ook weer, dus die houden we er in. Zo'n tien minuten voor de start ben ik op weg gegaan naar start/finish. Een laatste controle van de fiets en toen richting het startblok.

Dan zie je daar andere rensters staan en word je toch wel wat zenuwachtiger, maar grotendeels ook de spanning die je nodig hebt om goed te presteren. De indeling van de rit had ik maandagavond nog even doorgesproken met mijn trainer en met dat in mijn achterhoofd ben ik op pad gegaan. Harrie en Esther zaten in de auto achter mij en hebben hun keel schor geschreeuwd met aanwijzingen, maar vooral aanmoedigingen onderweg. Hoe was het? Heel erg zwaar, deels door het parcours en deels door de hoge temperaturen. Ik ben tevreden over de rit zelf, want ik heb niet gevoel dat ik het ergens heb laten liggen. Mijn bochten zijn dit seizoen nog nooit zo straks geweest, opgeschakeld waar het kon, cadans gehouden zoals het moest en alleen op de laatste klim was ik zo leeg, dat het daar niet liep zoals ik wilde, maar ja, ik kon niet harder op dat moment, dus dan is het zo. Ook de laatste kilometer was het echt wel op en met een laatste inspanning nog zo hard mogelijk gereden. Na 38 minuten kwam ik compleet leeg over de finish, dus dat doel was gehaald en het is uiteindelijk de 34e plek geworden. Voor een eerste NK tijdrijden ben ik er blij mee.


Nu snel herstellen en dan mogen we zaterdag weer naar Montferland, maar dan voor de wegwedstrijd. En hieronder dus het beeldmateriaal vanuit de auto.









Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page