top of page
Featured Posts

Koepel Race Lierop (nat.)


Zondag 22 maart stond de koepel race in Lierop op het programma. Een nationale koers over 127 km rondom Lierop. Het begon met een aanloop van 50 km en daarna 5 plaatselijke rondes. Het doel van de ploeg was om bij een ontsnapping mee te zitten. Mijn persoonlijke doel was zo veel mogelijk van voren zitten en wanneer het peloton zou breken dit keer nog in het eerste peloton te zitten. Helaas zijn beide doelen niet behaald, maar toch kijk ik wel goed terug op deze wedstrijd.


Het koersverloop was vrij saai en vooraan gebeurde er weinig. Het tempo lag ook niet super hoog. Zoals het hele seizoen werd er wel weer onrustig gereden en waren er ook weer wat valpartijen. In de eerste 25 km heb ik hard gewerkt om zo ver mogelijk van voren te rijden, wat al iets beter lukte dan de afgelopen wedstrijden, maar het was nog niet goed genoeg. Doordat ik op 30 km toch weer wat te ver van achteren zat en er een breuk in het peloton kwam, heb ik samen met een paar andere dames 10 km hard gewerkt om het gat weer dicht te rijden en met succes. Uiteindelijk bleek dat het peloton nog een keer gebroken was en konden we met deze groep van 40-50 meiden aan het werk om het eerste peloton bij te halen. Als iedereen hierbij mee zou werken, was dit ook zeker gelukt, maar helaas wilde niet iedereen meewerken. We zijn het peloton tot op 15-20 seconden genaderd, maar toen werd er niet meer doorgereden. Erg zonde, maar ook dat hoort bij de koers. In dit kleine pelotonnetje is het me wel een stuk beter gelukt wat meer van voren te rijden en het verschil te ervaren wat je kost in kracht, of vooral hoeveel minder energie je hoeft in te zetten. Daarnaast waren mijn benen ook goed in orde, wat vertrouwen geeft voor de rest van het seizoen.

Een deel van mijn teamgenoten heeft goed in het eerste peloton gereden, maar baalden dat ze niet mee in de ontsnapping zaten. Bij mij in de groep zaten nog twee ploeggenoten en een aantal moesten de strijd helaas voortijdig staken.


Kortom: ik heb in deze wedstrijd weer een hoop geleerd en ik ga dit seizoen zeker vooraan in het peloton rijden.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page