top of page
Featured Posts

Lange tijd stilte

Het heeft een hele lange tijd geduurd, voordat ik weer eens een blog ga schrijven, maar het is ondertussen hoog tijd. Sinds mijn laatste blog in mei heb ik nog wel wat wedstrijden gereden, maar helaas niet zoals ik het gewild had. Hier een beknopte terugblik op 2015 en de plannen voor de komende maanden.


Overzicht 2015

Op zaterdag 9 mei reed ik de Draai rond de Kaai. Na een ietwat te drukke periode met lichte overtraining, een wedstrijdje zonder druk. De start was lekker en ik kon merken dat ik de afgelopen maanden veel geleerd had in het peloton. Niet achteraan hangen, maar zorgen dat je naar voren blijft schuiven. Dit resulteerde erin dat toen het peloton uit elkaar viel, ik eindelijk eens in de eerste groep zat. Een top 15 plek zat er dus in. Helaas viel ik letterlijk en figuurlijk uit de wedstrijd door dat in de bocht mijn trapper de grond raakte en ik gelanceerd werd met een snelheid van rond de 40 km/h. Mijn finish was het ziekenhuis in Rotterdam.


Hoewel het leek dat de schade wel mee viel (schaafwonden, kneuzingen en een hersenschudding), heeft de afgelopen maanden uitgewezen dat de klap toch harder was dan in eerste instantie ingeschat.

De dag na de val zat ik al wel weer op de fiets om het lichaam actief te laten herstellen en ook de rest van het seizoen heb ik veel trainingsuren gemaakt. Echter heb ik mijn vorm nooit meer kunnen bereiken. Het grootste probleem is het inspannen bij hoge hartslag. Eind augustus ben ik dan ook gestopt met trainen en ben ik vooral blijven bewegen.



Wedstrijden die ik in 2015 nog gereden heb (en de finish gehaald heb) zijn het districtkampioenschap in juni (30e plek), een 5-daagse in Tsjechië (97e plek in eindklassement) en een criterium in Leipzig (2e plek). En als afsluiting nog een ploegentijdrit in Noordeloos (7e plek met een gemiddelde van ruim 44 km/h).

Voor de lol heb ik nog een ploegentijdrit in Zeeland gereden en een koppeltijdrit in de buurt van Hellevoetsluis.




Sportief in 2016

En wat gaan nu de doelen worden in 2016... met een nieuwe baan en een verhuizing in maart, ga ik rustig starten met het opbouwen van de training. Ook wordt er goed in de gaten gehouden wat het lichaam aankan. Hierdoor is er geen definitief doel vast gesteld, behalve fit worden. Natuurlijk wel om zo snel mogelijk weer wedstrijden te gaan rijden, maar zo snel mogelijk is in dit geval niet voor 1 mei. De wedstrijden die in de wedstrijdkalender staan, zijn voorlopig de wedstrijden waar mijn teamgenoten zullen starten, maar ik nog niet. Jullie horen als ik zelf weer aan wedstrijden ga deelnemen.

Wammes zou Wammes niet zijn, als er niet toch een competitieve uitdaging is en omdat ik de afgelopen tijd vooral veel hardgelopen heb, ga ik eind januari en eind februari een 10 km wedstrijdje lopen. Gewoon voor de lol en eens kijken wat dat voor tijden gaan worden. Ook gelijk een mooie test was het lichaam dan voor signaal terug geeft, zodat we dat met de trainingen voor het wielrennen ook weer mee kunnen nemen.


Voorlopig zit de eerste wielertraining erop en hoewel het weer even wennen was, zat ik in ieder geval met plezier op de fiets en gaf het veel moraal om verder met het trainingsschema aan de gang te gaan.


Vanaf nu zullen er ook weer regelmatig updates op de website komen.






Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page