top of page
Featured Posts

Trainingsweek Mallorca - de eerste dagen

Mijn laatste blog eindigde met goede hoop op trainingsloopjes, maar helaas is het toch anders verlopen. Een scheenbeen blessure zorgde ervoor dat ik tijdelijk moest stoppen met lopen en nu weer van vooraf aan moet opbouwen.

In de tussentijd heb ik natuurlijk niet stilgezeten, maar ben ik druk geweest met mijn nieuwe baan en met een verhuizing naar een super fijn en mooi appartement in Amersfoort. Het sporten heeft even op een lager pitje gestaan, ook omdat ik het plezier er een beetje in kwijt was en redelijk gedemotiveerd door de sportieve tegenslagen. Sinds een paar weken zit ik echter weer met een grote lach op mijn fiets en ook het lopen is weer opgepakt. Zelfs met een paar mooie doelen in mijn achterhoofd, maar zonder de druk dat ik volgende week al fit moet zijn. Dit maakt dat de trainingen wel worden opgevoerd, maar dat er geen datum vastgeplakt is aan mijn eerste wedstrijd.

Even een korte pauze met verfrissing

Deze week zit ik samen met Esther heerlijk op Mallorca om daar flink wat trainingsuren te maken en verder vooral te rusten. Zowel fysiek als mentaal knap ik hier erg van op.

Even wat reclame voor alle goede organisaties hier. Via Clips Mallorca Cycling konden we nog snel een last minute boeken, toen we zagen dat ons geplande tripje naar Winterberg toch wel erg veel sneeuw bevatte. Net als vorig jaar zitten we in hotel Helios wat echt weer prima is. Onze fietsen komen van Sunshine bikes en na twee dagen op een aluminium frame gereden te hebben, rijd ik sinds vandaag op een echt racemonster. Je geeft van tevoren je maten door, maar er was maandag nog geen carbonframe in mijn maat, vandaag gelukkig wel. De aluminium functioneerde ook echt prima, maar was toch wel wat zwaar en vooral het stuur was wat groot, waardoor ik in afdalingen niet goed in de beugels kon zitten. (Ja, ik ben ook wel een beetje verwend met mijn eigen fietsen) De fiets die ik vandaag mee kreeg is echt een cadeautje… carbon lichtgewicht, zelfde maat als mijn wedstrijdfiets en met Di2 afgemonteerd. Wat een luxe zeg! Eigelijk mocht ik vandaag niet fietsen van de trainer, maar we hebben toch maar een rondje gemaakt. Zo’n fiets kun je gewoon niet ongebruikt in de fietsenkelder ophangen :-). Als compromis onderweg maar even gestopt voor een verfrissing en korte pauze.

De komende dagen zal ik mij wel aan het schema houden, anders overtrain ik mijzelf nog vanuit enthousiasme en dat is ook niet de bedoeling. Het blijft voorzichtig opbouwen in deze fase. Dat is momenteel misschien nog wel het meest lastige voor mij… niet te veel willen, maar mezelf continue inhouden. (Voor Esther wel zo gezellig, want nu rijden we tenminste samen berg op… meestal dan ;-)).

Wordt vervolgd…

En zo heeft onze koningin het bij haar logeeradres. Ruben, alvast bedankt voor de goede zorgen!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page