top of page
Featured Posts

Trainingsweek Mallorca - vervolg

Op de dag dat mijn opa 90 wordt, mag ik lekker met de benen omhoog. Na een blok van drie dagen trainen, stond er een rustdag op het programma. Dat houdt voor mij in dat je dan opstaat, hardloopspullen aantrekt en een half uurtje gaat lopen, voordat je gaat ontbijten. Na het ontbijt heerlijk de hele ochtend op bed gelegen en beetje aan mijn website geknutseld. Dat was ook wel weer even nodig.

Daarna er een goed boek bij gepakt (Het sociale brein van de puber) en vooral met de benen omhoog gelegen. Wel gek om dat zonder Fenna te doen, alhoewel bij deze warme temperaturen dat ook wel weer lekker is.

In de middag zijn we naar een lunchtentje in de buurt gegaan en hebben daar lekker in het zonnetje gezeten en tapas gegeten. Geld uitgeven bij de naastgelegen Pearl Izumi zaak hadden we de dag ervoor al gedaan :-). Hoewel stilzitten voor mij erg lastig is, was het heerlijk om een dagje te relaxen.


Na de rustdag staat er een blok van drie dagen trainen op het programma. De weersvoorspellingen zijn helaas wat minder, maar met de juiste route fiets je dus gewoon om de buien heen, nou ja, op vrijdag dan…

Vrijdag een tochtje van 88 km met 2 colletjes. De eerste in laag D3 omhoog gereden en de tweede in D1/D2. Daarbij werd ik aangemoedigd door een moederschaap met 2 lammetjes en later nog twee berggeitjes.

Na de twee klimmetjes volgde een mooi stuk vals plat met wind tegen richting Santa Maria. Van een paar tegemoetkomende fietsende mannen kregen we nog een handkus die ons volgende keer wel uit de wind mogen komen houden, hoewel ik betwijfel of ze dat aan zouden kunnen. Leuk was het in ieder geval wel. Met mijn vrouw in mijn wiel rustig doorgetrapt in D1 en dat zo gehouden tot aan het vliegveld. Daar kreeg ze te horen “gassen en aanklampen” en met 40 km/h ben ik naar huis gespeeld. Heerlijk om weer eens even gas te geven. Ik ben nog niet in vorm en ik weet dat ik nog veel harder kan (en ook moet om te kunnen koersen), maar oh wat is het leuk om dit alvast alweer te kunnen. En wat ook zo leuk is (maar waar Esther dan weer minder blij mee is…) het lichaam en de benen blijven fris aanvoelen, nog helemaal niet alsof ik een week al weer volop aan het trainen ben. Op naar zaterdag!!!



Tja en op zaterdag was het toch wel wat nat. Na het ontbijt eerst even met de benen omhoog en een goed boek, maar rond 11.00 uur zaten we al weer op de fiets. Bij vertrek droog, maar bewolkt en tot 20 km bleef dat ook zo. Daarna werd er ergens een sluis open gezet of zo en binnen 1 minuut waren we compleet doorweekt. Op de geplande route stond een mooie klim, maar daar hebben we toch maar vanaf gezien, want omhoog gaat wel, maar die afdaling zou toch wel erg gevaarlijk worden. Met de Wamwam op kop werd de route a-la-minute aangepast en werd er koers gezet richting drogere delen van Mallorca en dat lukte behoorlijk goed. Via een mooie slingertocht kwamen we na 90 km weer bij het hotel aan. Een beetje nat nog, maar zeer tevreden en blij. Eerst even snel de fietsen afgespoeld en verzorgd en toen zelf onder de douche. De rest van de dag weer lekker met de benen omhoog en ondertussen de Giro volgen, maar ook mijn teamgenoten in de Marianne Vos Classic. Als het zo doorgaat, mag ik snel weer bij ze aansluiten in de koers. Ik kijk er naar uit!


PS: ik ben nog aan het nadenken hoe ik deze huurfiets in mijn koffer kan krijgen, want die wil ik wel aan mijn collectie toevoegen :-)

PS2: ik ben zo blij met hoe ik hier op de fiets zit en zelfs een regenbuitje krijgt de glimlach niet weg.


Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page