top of page
Featured Posts

Criterium met gladde steentjes


Schaatsen vind ik leuk om naar te kijken, maar om het nu zelf te doen, dat liever niet. Vandaag leek de koers echter meer op een schaatswedstrijd, dan op een wielerwedstrijd, want de klinkertjes waren spekglad geworden door de regen.


Eind april ben ik weer echt serieus begonnen met trainen in de hoop ergens rond juli/augustus weer eens een rugnummer op te spelden. Echter ging het trainen op Mallorca zo lekker dat bij thuiskomst besloten werd om een trainingskoers te gaan proberen (zie vorige blog). Dat ging ook best wel aardig, dus dan ook maar een echte koers opzoeken. En dat werd vandaag in Breda, de “thuis” wedstrijd van onze ploeg, dus leuk als er zoveel mogelijk van ons aan de start staan. Niet echt mijn rondje (veel bochten, hollen en stilstaan), maar ja, je moet toch ergens beginnen. De hele week goed het weerbericht in de gaten gehouden en helaas werd er regen voor het weekend voorspeld. Vanochtend toch maar de auto in gestapt en hopen dat de regen net wat later zou komen. Helaas begon het bij het inrijden al te regenen en daardoor werden de steentjes echt spekglad.

Wel starten… niet starten… wel starten… niet starten… nou ja, toch maar starten en desnoods na 1 ronde uitstappen. Na de start gingen er in de eerste bocht al rensters onderuit. Daarbij besloten om gewoon rustig de bocht door te gaan, op rechte stukken versnellen en dan zien wat er van komt. Om mij heen bleven de rensters vallen en op die manier schoof ik steeds weer een plekje op. Deze strategie tot aan de streep volgehouden en tot mijn verbazing werd ik uiteindelijk 17e en kreeg ik zelfs nog een envelopje mee naar huis.

Jammer dat het weer niet mee zat, maar op de rechte stukken kon ik goed versnellen en leken de benen in orde. Mijn doelen van vandaag (niet vallen en uitrijden) heb ik ruimschoots gehaald, dus op naar de volgende wedstrijd.


En dat is al volgende week!!! Twee dagen koersen in Groningen voor de clubcompetitie. Hopen op droog weer en dan kan ik mooi voor mijn ploeggenootjes aan het werk.

Verslag van mijn ploegleider:

Vandaag reed de ploeg in 't Ginneken en de rensters gingen voor de overwinning. Het weer speelde niet mee want het regende de hele wedstrijd. In de eerste ronde was er al gelijk een valpartij waardoor er enkele rensters wegreden. Femke reageerde gelijk en sloot al snel aan. Geerte en Marjolein kwamen net te kort maar bleven goed doorijden. Femke sprong al vroeg weg met Sandra van Veghel en zij pakten een ronde voorsprong op het peloton. Geerte en Marjolein reden toen nog op plaats 6 en zeven. In de laatste 10 ronden reed Geerte nog weg en haalde zo de renster in die op de 4e plaats reed. In de sprint voor de eerste plaats was Femke veruit de sterkste en behaald weer een mooie overwinning voor ons team. Geerte werd 4de met ook een sterke eind sprint.

De overige rensters,Marjolein 7e, Linda 12e en Angelique 17e.

Onze rensters hebben zich weer goed laten zien in de wedstrijden dit weekend. Gefeliciteerd.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page