top of page
Featured Posts

Doe je zelf een plezier en ga naar buiten


Lieve mensen in de sportschool die het eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden om daar te zijn, deze blog is speciaal voor jullie.


Wat vind ik nu eigenlijk van de sportschool. Tijdens mijn studie heb ik pilates en spinning gedaan en dat was best prima. Op die manier bleef ik lekker in beweging en voor regelmatig hardlopen/fietsen had ik toen te weinig discipline (ja echt waar). In 2011 heeft het mij geholpen om weer echt fit te worden, maar echt leuk vond ik het niet. Wel toen ik daarna sinds lange tijd weer 100 km op een racefiets kon zitten, dat was alle inspanning waard.

Sinds 2014 zit ik in de sportschool voor krachttraining om beter te kunnen presteren in het wielrennen en voor blessure preventie. Heb ik er plezier in… nou ja, tegenwoordig iets meer. Ik weet waarvoor ik het doe en ik merk dat ik weer sterker aan het worden ben. Dat is leuk. Het is hilarisch om een mail te ontvangen dat je al een tijdje niet geweest bent, terwijl je op dat moment hard aan het koersen bent in Tsjechië…


Daarnaast is het in de nieuwe sportschool erg vermakelijk om naar de medesporter te kijken. In het krachthonk haal je de bodybuilders er natuurlijk zo uit, maar verder lopen daar mensen rond waarvan ik mij dan afvraag voor welke sport ze de krachttraining als ondersteuning gebruiken. Ik vind het een leuk spelletje om te raden voor welke sport dat dan is.. wielrennen, hardlopen, atletiek, hockey… het is nog best lastig om dat er uit te halen. En vragen is natuurlijk ook zo gek.


Wat mij verder is opgevallen, is dat er ook een hoop mensen rondlopen die er helemaal niet willen zijn en er geen plezier in beleven. Die vinden, denk ik dan, van zichzelf dat ze moeten sporten en slepen zich wekelijk naar de sportschool. Natuurlijk beter dan niet sporten, maar kun je niet iets vinden waar je wel plezier uithaalt? Stop lekker met die sportschool en ga naar buiten. Loop na het eten regelmatig (en dan dus niet 1 keer per jaar, is ook regelmatig ja) een rondje, of pak de stadsfiets en fiets een blokje om. Dan ben je lekker buiten en dat is ook weer goed voor je vitamine D gehalte. Volgens mij word je daar veel gelukkiger van, zeker met het mooie weer van de afgelopen dagen. En in de winter dan… dan is het toch heerlijk om na een koude wandeling een lekker warme bak koffie of kopje thee te drinken? En dan lekker op te warmen naast de open haard of de kachel. Of in mijn geval met de kat op schoot. Ik kijk bij koude en/of natte trainingen altijd ontzettend uit naar de douche en die voelt extra lekker na een inspanning.


Dus ga lekker naar buiten en geniet hoe mooi Nederland toch eigenlijk is. En dan word je er nog fit van ook :-)

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page