top of page
Featured Posts

Het nut van trainingskoersen

Dit jaar gaat figuurlijk met vallen en opstaan. Ik moet mijn lichaam weer leren kennen en een goede wedstrijd wordt bijna steevast afgewisseld met een slechte. Daarnaast heb ik ook even nodig gehad om weer te wennen aan het peloton. De afgelopen paar weken heb ik een paar trainingswedstrijd gereden op het parcours van WV Eemland en daar heb ik echt grote stappen gemaakt.


Sinds het criterium in Oostvoorne zit ik steeds beter op de fiets en met meer plezier, echter lukte het mij dit seizoen nog niet om in een criterium niet gedubbeld te worden, toch erg jammer en zonde. In Beverwijk lukte het al om net achter het peloton te finishen (maar zonder gedubbeld te worden) en dat gaf het eerste stukje vertrouwen.

Tijdens een trainingskoers (waarbij de A en B groep samen reden) kreeg ik van de trainer eigenlijk de opdracht om tussen de wielen te rijden, maar het ging zo lekker dat ik toch twee keer in een kopgroep belandde. De eerste wedstrijd erop (criterium Heemskerk) startte ik met zoveel meer vertrouwen dat ik niet alleen in het eerste peloton heb kunnen finishen, maar zelfs geprobeerd heb om weg te rijden uit het peloton. Ik mis daarvoor nog net wat power, maar dat geeft niet. Afgelopen week weer een goede en harde trainingskoers gereden en dit weekend in het criterium in Hilversum ook best aardig gereden. Het was niet helemaal mijn rondje, maar ook hier heb ik een paar keer geprobeerd aan te vallen en ook weer netjes in het peloton gefinisht. Betekend nog wel dat ik als laatste van mijn groep aan kom, maar ik ben stapje voor stapje aan het verbeteren en nu uitrijden zonder te dubbelen weer lukt, is het volgende doel een betere laatste ronde rijden.


Na alle ellende voorkomend uit de crash van vorig jaar is het fijn om te merken dat mijn benen weer als die van mijzelf aan voelen. Ik ben er nog niet, daarvoor is er nog te veel wisselvalligheid, maar om dit vormpiekje zo net voor de winter te ervaren is erg fijn en geeft veel houvast voor de winter. Vanuit dit punt gaat de blik op 2017 en hoop ik daar echt te kunnen laten zien wat er in zit.


En natuurlijk ga ik de laatste wedstrijden van dit seizoen ook gewoon nog knallen! Ik heb er zin in.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page