top of page
Featured Posts

Trainingskoers om de benen los te rijden

Januari ging snel voorbij, februari ook en het weekje Mallorca nog sneller. Hopelijk zet deze trend zich in de koersen voort, zodat ik daar ook lekker snel ga zijn. Wij zijn in ieder geval weer terug in het land en hoe nu beter weer in het ritme komen dan door een trainingskoers te rijden?


Eerst nog even een korte update van de laatste dagen Mallorca. Na de rustdag heb ik nog drie erg mooie en intensieve trainingen kunnen uitvoeren. Op woensdag was Esther jarig en dat hebben we op de fiets gevierd. Het was een erg zonnige dag, dus kort-kort qua kleding en lekker zweten tijdens de blokjes. Daarna moest er rustig uitgereden worden, maar we konden het niet laten om nog even de Randa bij Llucmajor op te rijden en daar van het uitzicht te genieten. Aan het einde van de rit kwamen we nog een clubgenoot tegen en een vader met zoon, waarbij ik nog wat voedsel heb kunnen afstaan, om zo de hongerklop van de zoon te bestrijden. Die neemt voortaan wel wat extra eten en drinken mee denk ik. Met z'n vijven en het gas erop terug naar Can Pastilla om daar op het balkon te herstellen van de training. Na het avondeten zijn we nog even naar een tentje aan de boulevard gelopen voor thee met taart.


Donderdag heb ik voor slingeraapje gespeeld en heb ik mijn D3/D2 blokkentraining benut om de binnenland wegen in het zuiden mee te pakken. Daar was ik deze week nog niet echt geweest en ik vind het daar altijd zo mooi. Om nog wat extra kilometers te maken, ben ik nog afgedwaald naar Cala Pi en het uitzicht daar was fenomenaal.





De laatste dag behoor je een koninginnenrit te rijden. Helaas moesten we 's avonds weer terug, dus kon ik niet elk klimmetje mee pakken dat ik wilde, maar met 140 km, 5 klimmetjes en ruim 2400 hoogtemeters, mag je het een geslaagde koninginnenrit noemen.


Het eerste gedeelte van de route heb ik met Esther samen gereden en na 60 kilometer ben ik alleen verder de bergen in getrokken. Daar heb ik nog de Soller en de Col d'Honor meegepakt en volgens met een klein ommetje terug naar het hotel. Rustig douchen, eten en richting het vliegveld. Rond 2.30 uur waren we weer terug in Amersfoort.

Op zaterdag stond ik niet heel fit op, vooral erg brak door de korte nacht. De ochtend werd besteedt om mijn racefiets te poetsen en zadel en pedalen weer te monteren en vervolgens snel de kat op halen. Die is uitermate goed verzorgd door onze onderburen, maar ik ben toch blij dat ze weer bij ons thuis is.

Met de lunch voelde ik mij alweer wat beter en snel de fietskleding aangetrokken om richting Eemland te gaan voor een trainingskoers. Daar heb ik mij goed kunnen verstoppen in het peloton en alleen de laatste drie ronden van voren meegedraaid. Helaas reed ik een erg slechte laatste bocht, waardoor top 10 er niet meer in zat, maar top 15 was ook niet slecht in dit veld. Het positieve was vooral dat ik ook na zo'n trainingsweek nog erg fris was, de snelheid kon ik makkelijk aan en ik reed voor mijn gevoel sowieso erg makkelijk. Mooie opsteker voor volgende week. Vandaag wilde ik eigenlijk ook nog een trainingskoersje rijden, maar de benen protesteerden, dus het is een hersteltraining in het zonnetje geworden. Komende week nog beetje uitrusten en dan gaat het zondag echt beginnen in Drente. Daar kijk ik naar uit, maar zo'n eerste wedstrijd is ook altijd weer spannend.

En de rest van dit weekend... de foto spreekt voor zich :-)





Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page