top of page
Featured Posts

Mededeling: "Wil de Vakantie-vierende-criterium-renster van de straat komen. De scholen zijn we

Na een paar weken vakantie zijn de scholen deze week dan toch echt begonnen en heb ik vorige week vrijdag mijn eerste werkdag al weer gehad. Nog even een laatste blog als vakantie-vierende-criterium-renster.


Mijn laatste blog eindigde met de afzegging voor Nootdorp en de hoop dat ik snel weer fit zou zijn... nou dat is niet helemaal gelukt. Een paar dagen wat rustiger aan gedaan en het werd wel iets beter, maar echt helemaal weg ging de verkoudheid niet. Uiteindelijk ben ik nog gestart in Steensel, maar daar ben ik na een paar rondjes afgestapt, want dat was compleet kansloos. In overleg met de trainer hebben we ervoor gekozen om drie dagen helemaal geen fiets aan te raken en echt te herstellen en dat heeft geholpen. Na een goede training op zaterdag besloten om zondag af te reizen naar Heerhugowaard. Een mooi rondje en de weersvoorspellingen zagen er goed uit. Ik geloof dat het overal in Nederland ook heerlijk weer was, maar de foto's (met dank aan Cees van 't Geloof) hieronder laten zien hoe het er in Heerhugowaard uit zag...



De eerste drie ronden gingen nog wel redelijk. Zat goed vooraan, maar ik wilde niet al te veel risico nemen in de bocht. En dan vind je jezelf vrij snel te ver van achteren en uiteindelijk in een achtervolgende groep. Nu startte ik hier niet met ambitie, maar vooral om hardheid op te doen, dus in dat groepje heb ik geprobeerd zoveel mogelijk werk te verzetten. Uiteindelijk liepen de bochten steeds beter, werd het zelfs nog droog met een klein zonnetje en rolde ik als 28e over de finish. Na de koers nog even wat extra kilometers gemaakt, dus al met al een goede zondag en een mooie basis om op verder te werken richting Ierland.


En hoe zien de komende weken eruit? Na de luxe van de afgelopen weken, zal ik zeker weer even moet wennen aan het werken en dan vooral de combinatie met het wielrennen. Maar ik heb erg veel zin om weer met de leerlingen aan de slag te gaan. Ook mogen we dit jaar starten in een nieuw schoolgebouw. Natuurlijk niet zonder wat opstartproblemen, maar als het gebouw straks echt af is, wordt het een super mooie werkplek met veel mogelijkheden.


Ik rijd nog tot eind september wedstrijden en dan zit het (lange) seizoen erop. Waar je mij tot die tijd kunt vinden, kun je in de kalender zien, maar waar ik het meeste naar uitkijk is de etappe wedstrijd in Ierland. Niet mijn eerste etappewedstrijd, maar wel de eerste keer in Ierland. De basisvorm is momenteel in orde, nu nog wat hardheid en felheid opdoen en dan gaan we er ook daar een mooie koers van maken.


En is het leven als vakantie-vierende-criterium-rensters leuk geweest? Absoluut. Ik merk progressie ten opzichte van vorig seizoen en daar word ik blij van. Er zat af en toe ook een slechte wedstrijd tussen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd, ik heb mij deze vakantie geen moment verveeld en ik heb het als een grote luxe ervaren om op deze manier mijn sport te beleven. En super tof dat mijn school mij dan ook nog de mogelijkheid geeft om te kunnen koersen in Ierland!



Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page